Autotransporta tilta pāri Ventas upei rekonstrukcija, Ventspilī

Autotransporta tilta pāri Ventas upei rekonstrukcija, Ventspilī

Vispārīga informācija

No inženiertehniskā viedokļa, būve ir unikāla, jo tas ir pirmais un vienīgais paceļamais tilts Latvijā. Tilts ir vairāklaidumu tēraudbetona tilts ar dubultu tērauda paceļamo laidumu. Tiltam tika veikta rekonstrukcija, visa tilta paceļamā daļa tika nomainīta, kas sevi ietver tērauda konstrukciju, betona klāju, piedziņas mehānismu un elektrisko aprīkojumu. Jaunais tilts ir ar divpusēji paceļamu daļu ar tādu pat laidumu kā vecajam.

Jaunā tilta paceļamās daļas galvenie rotācijas punkti ir novietoti jaunās pozīcijās, palielinot paceļamās daļas atvēršanās leņķi.

Projekta ģenerālprojektētājs SIA “Witteveen+Bos Latvia”, SIA “Inženieru birojs “Kurbada tilti”” piedalījās tilta paceļamās daļas laidumu un balstu konstrukciju projektēšanā un autoruzraudzībā.
Projekta pasūtītājs: Ventspils brīvostas pārvalde.
Būvniecība: 2009-2010. g.

Tilta galvenie parametri

Laiduma shēma: tilta kopgarums 281.14 m, statiskā shēma: 15.5+32.7+33+36.6+40(paceļamais laidums)+36.6+33+32.7+15.5.
Gabarīts: kopējais platums: 19.2m, brauktuves platums: 13.5 m, ietves: 1.5 un 2.5 m.
Aprēķina slodzes: atbilstoši standartam LVS ENV 1991-3:2004, a=0.8.
Paceļamā daļa: divpusēji paceļams: 15.48+15.48, atvēršanās leņķis: 85º, kuģu ceļa platums pie atvērta tilta: 31.37 m.
Konstrukcija: malējie laidumi veidoti no monolīta dzelzsbetona, visi pārējie, izņemot paceļamo daļu, no tēraudbetona, kas sastāv no tērauda sijas ar dzelzsbetona plātni. Paceļamais laidums – tīra tērauda konstrukcija.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *